Talentem
085 - 130 4676 Locaties
  • Home
  • Soorten assessments
      Back
    • Ontwikkel assessment
    • Selectie assessment
    • Loopbaan assessment
  • Assessment Center
      Back
    • Assessment locaties
    • Vernieuwende kijk
    • Beveiligd verstuurd
    • NIP geregistreerd
    • Zes ogen principe
    • Maatwerk assessment
    • Thuis assessment
  • Veelgestelde vragen
  • Referenties
  • Over ons
  • Contact
Assessment aanvragen

Meest voorkomende assessments

Alle soorten assessments
Ontwikkel assessment
Selectie assessment
Loopbaan assessment

Home / Personeelsdossier en AVG HR advies Talentem

Personeelsdossier en AVG HR advies Talentem

HR interim advies personeelsdossier en AVG

Als je medewerkers in dienst neemt, ben je verplicht om bepaalde gegevens vast te leggen in het personeelsdossier.

Hierbij moet je met allerlei zaken rekening houden. Weet je bijvoorbeeld waaruit zo’n personeelsdossier moet bestaan? En wie deze gegevens mogen inzien? Ook zijn er bewaartermijnen en speelt de AVG een rol.

De interim HR adviseurs van Talentem helpen je graag met het updaten van je personeelsdossiers en staan je bij met het geven van advies.

Inhoud personeelsdossier

In een personeelsdossier leg je de arbeidsgeschiedenis van je medewerkers vast. Dit begint bij het aanstellen van een medewerker: je legt een aantal persoonlijke gegevens vast, zoals naam, adres, geboortedatum en BSN-nummer. Ook een kopie van een geldig identiteitsbewijs (geen rijbewijs) en de getekende arbeidsovereenkomst zitten in het personeelsdossier.

Tijdens het dienstverband leg je in het personeelsdossier onder andere gegevens vast over ziekteverzuim, opgenomen vakantiedagen, verslagen van beoordelings- en functioneringsgesprekken en afspraken over gevolgde cursussen en opleidingen.

Je slaat alleen informatie op die betrekking heeft op het dienstverband. Dus bijvoorbeeld geen geboortekaartjes van kinderen, tenzij dit nodig is voor de aanvraag van ouderschapsverlof.

Wie mag de informatie in het personeelsdossier inzien?

Een personeelsdossier bevat vertrouwelijke informatie die niet op straat mag komen te liggen. Alleen de (directe) leidinggevende, P&O en de medewerker zelf hebben toegang tot de gegevens in het personeelsdossier.

Er zijn ook instanties waaraan je soms bepaalde gegevens moet verstrekken: denk aan de Arbodienst, de Belastingdienst, het UWV, of een leasemaatschappij, ziektekostenverzekeraar en/of opleidingsinstituut.

De medewerker kan altijd inzage vragen in zijn personeelsdossier. Je bent verplicht dit toe te staan.

Bewaartermijnen

De standaard regel is: “Bewaar gegevens niet langer dan nodig”.

Zolang een medewerker bij je in dienst blijft, is het voldoende om het personeelsdossier elke 2-3 jaar op te schonen. Overzichten van vakantiedagen, adreswijzigingen, assessments en andere verouderde gegevens, zoals sollicitatiebrief en cv, getuigschriften, afgesloten ziekteverzuimzaken, verslagen van functioneringsgesprekken, e.d. kunnen in de vernietiger.

Na beëindiging van een arbeidsovereenkomst met een medewerker moet je de gegevens verwijderen, zodra ze niet meer noodzakelijk zijn. Langer bewaren van de persoonsgegevens mag niet; er zijn strenge regels gesteld!

Gegevens in het personeelsdossier mogen niet langer dan 2 jaar na uitdiensttreding worden bewaard, behalve wanneer ze nodig zijn aan om wettelijke verplichtingen te voldoen:

  • Bewaartermijn van 7 jaar: Gegevens uit de salarisadministratie die van fiscaal belang zijn. 
  • Bewaartermijn van 5 jaar: Loonbelastingverklaringen en kopie identiteitsbewijs van de ex-medewerker.

Advies nodig? De HR interim professionals van Talentem geven je graag advies en kunnen je helpen met het opstellen van AVG-proof personeelsdossier!

HR bureau Talentem
HR interim en HR advies

085 – 130 4676 
info@talentem.nl  

Neem contact op
Contact
Hero image
085 – 130 4676

NIP geregistreerd

NIP-logo
Assessment aanvragen

Assessment aanvragen

Instemming(Vereist)

Waarom Talentem?

  • Biedt objectieve, wetenschappelijk onderbouwde inzichten
  • Binnen 4 uur een reactie op jouw aanvraag
  • Ingepland binnen 5 – 10 werkdagen
  • Spoed? Evt. binnen 2 dagen mogelijk
  • Altijd een locatie in de buurt

Direct contact?

Wij helpen je graag


E-mailadres
info@talentem.nl

Telefoonnummer
085 - 130 4676

Contact Talentem

We doen ‘gewoon’ ons uiterste best om voor onze klanten het beste te regelen!

Assessment aanvragen
Ingepland binnen 5 - 10 werkdagen.
085 - 130 4676

Ieder mens is uniek gemaakt en heeft een doel en een taak op aarde. Een bepaald talent. De ene mens heeft meer talenten dan de ander, dat is niet erg, iedereen is uniek! Bij Talentem houden we van mensen die hun talenten willen benutten en ontwikkelen.

Over ons

Assessments

  • Ontwikkel assessment
  • Selectie assessment
  • Loopbaan assessment
  • Alle soorten assessments
  • Wat kost een assessment?
  • Assessment locaties
  • Assessment procedure Talentem
  • Assessment aanvragen
  • Assessment rapport
  • Veelgestelde vragen over assessments

Snel naar

  • Over Talentem
  • Referenties
  • Het Assessment Center van Talentem
  • Interim HR
  • Contact
  • Disclaimer
  • NIP geregistreerd

Contact

Talentem Groep B.V.
Grote Voort 293-A
8041 BL Zwolle

Locaties

085 - 130 4676

info@talentem.nl

Copyright © 2025 - Talentem · Sitemap · Privacybeleid

Deze website is ontwikkeld door B&S Media Internetmarketing

Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}
↑