Home / Interim HR adviseur / Interim HR business partner – Profiel Edwin
Interim HR adviseur / Interim HR business partner – Profiel Edwin
Mijn profiel en stijl als interim HR directeur / interim HR Manager
Gedreven HR generalist met 20 jaar ervaring in het HR vakgebied. Ik ben inzetbaar als interim HR directeur / interim HR Manager. Kwaliteiten die anderen aan mij toedichten zijn:
- pragmatisch;
- grote passie en drive voor het HR vakgebied;
- ervaren professional met een “can do” mindset;
- no-nonsense;
- doelgericht;
- kritisch;
- uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden.
Beschikbaarheid
- 24 uren per week
Werkgebied
- Noord Brabant
- Limburg
HR interim ervaring in de sectoren
- Handel
- Groothandel
- Bouw
- Zorg
Geschikt voor type interim HR opdrachten
- Interim manager bij afwezigheid van eigen HR manager of HR directeur
- Reorganisatietrajecten / (collectieve) ontslagaanvragen
- Functiewaarderings- en beloningstrajecten
- Maatwerk personeelsregelingen
- etc.
Mijn managementstijl
- Manager die stuurt op output en zoveel mogelijk verantwoordelijkheid zo laag mogelijk in de organisatie neerlegt
- Iemand die probeert het maximale uit zijn mensen/team te halen.
Opleiding
- HBO personeelsmanagement
- Post HBO Arbeidsrecht
- Masterclass Arbeidsrecht en Arbeidsvoorwaarden
- Post HBO Logistiek Management
Training / cursus
- VCA VOL
Uitgebreide beschrijving HR interim opdrachten
- In de meeste gevallen waarbij ik optreed als interim HR Manager ben ik verantwoordelijk voor alle HR gerelateerde zaken in die onderneming.
- In de 7 maanden die ik werkzaam ben geweest als interim HR Directeur was mijn voornaamste taak het begeleiden van de fusie tussen meerdere ondernemingen en het harmoniseren van de arbeidsvoorwaarden na afloop van de fusie en het opstellen van een Sociaal Plan.
- In de 6 maanden dat ik interim HR Manager ben geweest, bestond mijn taak met name uit het herschrijven van circa 65 functieprofielen, de weging van de functieprofielen, opstellen functiehuis en het ontwerpen van een hieraan gekoppeld beloningsgebouw.
- Het harmoniseren van de arbeidsvoorwaardelijke regelingen en het opzetten van een ondernemingsraad.
- Het begeleiden en doorvoeren van reorganisaties en de eventueel hiermee gepaard gaande (collectieve) ontslagaanvragen.
- Het schrijven van maatwerk personeelsregelingen of een handboek personeel.
- Het introduceren van de HR gesprekscyclus binnen ondernemingen (planningsgesprekken, voortgangsgesprekken en beoordelingsgesprekken)
- Screening en eventuele herziening van templates ten behoeve van arbeidsovereenkomsten naar aanleiding van de introductie van de WWZ.
Type HR interim opdrachten
- Interim HR Manager bij een schilders- en afbouwbedrijf (110 FTE)
- Interim HR Manager bij organisatie die zich bezig houdt met het verrichten van administratieve en uitvoerende werkzaamheden ten behoeve van opdrachtgevers, met name (zorg)verzekeraars en gemeenten alsmede het vergaren van gegevens door onderzoek middels inventariserende en confronterende gesprekken ten behoeve van opdrachtgevers (40 FTE)
- Interim HR Adviseur bij een productiebedrijf in de klein metaal (50 FTE)
- Interim HR Adviseur bij een groothandel in beautyproducten (40 FTE)
- Interim HR Directeur (7 maanden) bij groothandel in hout- en plaatmateriaal (1800 FTE).
- Interim HR manager (6 maanden) bij groothandel in hout en plaatmateriaal (600 FTE).
Talentem interim HR advies bureau
Interim HR Manager / HR directeur Leon
085 – 130 4676
leon@talentem.nl