Interim HR manager - Profiel Marchel

Marchel interim HR manager

Mijn profiel en stijl als interim HR professional

Ik ben inzetbaar als interim HR manager.

Mijn profiel en stijl als interim HR professional: eenvoud klopt vaak het best. Praat vanuit de bedoeling in plaats vanuit belangen. Ik ben ieders gelijke.

Beschikbaarheid

  • 40 uren per week

Werkgebied

Heel Nederland, voorkeur straal 100 km rondom Zwolle.

HR interim ervaring in de sectoren

  • Verzekering
  • Overheid
  • Zorg
  • Politie
  • Farmacie
  • Techniek

Geschikt voor type interim HR opdrachten

Waar een ambitie is om het morgen beter te doen, waar we modern HR willen d.m.v. nieuwe werkmethoden en toevoegde waarde en met vergaande digitalisering en E-HRM. Ik ben geschoold in de analyse van de organisatie en HR, in techniek van het vak, maar ook in het opbouwen van teams, samenwerking cross-functional en dienstverlening.

Mijn managementstijl

  • Ik bouw teams rond toegevoegde waarde, vertrouwen en plezier.
  • Ik ga uit van verantwoordelijkheid en eigenaarschap van de professional.
  • Ik geef ruimte om te excelleren, maar vooral om jezelf te zijn.
  • Ik ben de spin in het web, sta achter mn team, maar heb ook een helder beeld van te behalen resultaat en ben kritisch en positief dominant in het behalen daarvan.

Opleiding

  • HBO P&O
  • Uni bedrijfskunde
  • Veranderkunde

Training / cursus

  • Agile/Safe
  • Financieel management

Type opdrachten

  • HR Manager
  • Verandermanager
  • Programmamanager
  • Managing Consultant

Ervaring met opdrachtgevers

  • Politie
  • Verzekeringsmaatschappijen
  • Bouw
  • Banken
  • Onderwijs
  • Farma
  • Ministeries en overige overheden

HR interim advies bureau Talentem

Interim HR manager Marchel
085 - 130 4676
marchel@talentem.nl

Uitgebreide beschrijving opdrachten

  • Interdisciplinaire processen sturen en tegelijkertijd te optimaliseren in het licht van de naderende reorganisatie in de beheer- en acceptatieketen. Opstellen programma en reorganisatieplan.
  • De programmabesturing om te bouwen naar het portfolioboard en als crisismanager het merendeel van de projecten ook daar onder te brengen. Matrix organisatie van het programma tegelijkertijd inbedden in de nieuwe structuur en portfolioboard. Adviseur van bestuur op strategie en besturing en rol van de HR ondersteuning.
  • Het inrichten en leiden van het programma als onderdeel van een transitieplan dat uit drie sporen bestond. Ik stuurde meerdere multidisciplinaire projectteams aan vanuit de stuurgroep. Tevens stond ik aan het roer van (de doorontwikkeling van) HR.
    Tot de belangrijkste projecten in het programma behoorden:
    - Inrichting van een nieuw functiehuis op basis van HAY 
    - Transitielead op Informatievoorziening & Datamanagement 
    - Invoering van Agile werkmethode in het Programmateam 
    - Opzetten van business consultancy voor DevOps teams 
    - Ombouw HR SLA naar HR consultancy 
    - Lead tweede fase E-HRM (herinrichting en reporting)
  • Het opzetten en uitvoeren van een programma voor optimaliseren van HR-gerelateerde systemen van concept en ontwerp tot realisatie en implementatie. Daarnaast hield ik me bezig met het herinrichten van de afdeling HR, Back-, Mid- en Frontoffice. Deze interimopdracht vond plaats op het snijvlak van HR, ICT en Finance.
    Tot de belangrijkste resultaten van mijn werkzaamheden behoorden: 
    - Redesign van alle HR-processen, herpositionering HRBP 
    - Implementatie van nieuwe instrumenten en tools 
    - Herdefiniëren van managementinformatie 
    - Opstellen programma inrichting E-HRM
  • Het optimaliseren en positioneren van HR, Finance, Recruitment, Planning en QC in de regio. Daarnaast hielp ik mee met het voorbereiden van de organisatie op een nieuwe financieringsmethode en daarmee organisatievorm.
    Tot mijn verantwoordelijkheden behoorden: 
    - Het veranderprogramma in alle disciplines (680 fte) 
    - Het inrichten en invoeren van vitaliteitsmanagement als opvolger van verzuimbeheersing 
    - Regio lead inrichting E-HRM
  • Als Managing Consultant hield ik me bezig met diverse vraagstukken op het gebied van organisatievormen, veranderstrategieën en modellen. Ik gaf leiding aan 15 fte en was verantwoordelijk voor het beleid en de inzet van HR en dienstverlening binnen de klantgroepen.
    Tot de belangrijkste onderdelen van mijn werk behoorden: 
    - Ontwerpen en leiden van het programma ‘Leiderschap & Ondernemerschap in Onderwijs’ 
    - Transitielead op inrichting en verandering van het domein ‘Diensten’ 
    - Invoeren van HR Business Partnerschap 
    - Professionaliseren van de HR Adviesgroep
  • Verantwoordelijk voor de aansturing van P&O & Shared Services (4 + 8 fte). Ik fungeerde tevens als Managementcoach.
    Werkzaamheden: 
    - Nieuwe inrichting van P&O en analyse van klantvraag 
    - Opzetten van diverse projecten, waaronder de sluiting van een vestiging, uitwerken van een visiedocument in strategie en het voorbereiden van het cultuurprogramma 
    - Oplevering van Managementstructuren en werkprocessen 
    - Uitbrengen van operationeel advies
  • Etc.

Geen ingewikkelde taal.
Geen gedoe.
Geen tierelantijnen.
Wel streven naar perfectie.
Dat is Talentem!

Talentem Groep B.V gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close